اولین نگاه به بازی The Witcher 3: Wild Hunt در ادامه ی مطلب .
امروز روز رستاخیز است … رستاخیزی در زمستان . جهان سراسر رقص و خوشی دیروز ، در آشوب زمانه فرو نشسته و نظاره می کند . روستاها ، دهکده ها و شهرهایی را نظاره می کند که زمستانشان را با گرمای سوزان آتش خانه هاشان سر می کنند . امروز ، زمستان زوزه کشان بر فراز آسمان نیلگون دشت و صحرا می خواند ، که من فرا رسیدم و فردا آتش در همان دشت می خندد … نغمه ی دلنشین زمستان با سوز آتش و خاکستر خانه ها هم پیمان گشته ، و چه بد هم پیمانی ، برای پاکی زمستان . مطمئنا شنیده اید که می گویند زمستان در راه است ؟ میدانید کدام زمستان ؟ زمستانی که در آن بچکگان گلوله های برف را به سمت خود می رانند ؟ زمستانی که زنان به دنبال کودکان تازه گام برداشته شان میخندند و می خندند و می خندند ؟ و یا ساده تر بگویم زمستانی خوب و زیبا با دانه های پاک برف ؟ خیر و صد البته خیر و صد البته خیر ، زمستانی که از راه رسیده ، زمستان تاریکی و ترس است ، زمستانی که جنگ را از نو می نویسد ؛ جنگی که از آغاز شروع شده بود و تا پایان ، آخرتی هم ندارد . این بار زمستان خط نوشته های روی بدن من را زنده می کند ، خط نوشته هایی که از مبارزه از اذل تا ابد برای من وجود داشته و دارد . گویند مبارزه با اژدها سخت است ، کشتن اشباح جرات می خواهد ؛ ولی این ها برای من زمانی اندک می طلبد ، من از هیچ گونه ای ، نژادی ، اقلیمی باک ندارم ، جز Wild Hunt ها . من ویچری به نام گرلت هستم ، جادوگری از نوع سفید ، گرگی که از اشباح Wild Hunt می ترسد و نه چیز دیگر .
سبک اکشن نقش آفرینی را در میان انبوه بازی ها و سبک های موجود ، برای اولین بار ، چشم بادامی های قرن بیستم به وجود آوردند . در زمانی که بازیسازی غرب در کشمکش سبک نقش آفرینی خالص بود این ژاپنی ها بودند که با ترکیبی از دو سبک نقش آفرینی و اکشن ماجراجویی سبکی نو را در سیطره ی بازی های رایانه ای گنجاندند . آن جوان مردان پر ایده ی شرقی اولین بازی در این سبک را در سال ۱۹۸۴ با نام Dragon Slayer عرضه کردند که نه تنها شرق بلکه غرب را هم انگشت به دهان وانهاد . در این سبک کم کم بازی های زیادی عرضه و مردان کیبورد دار و گیم پد دوست جدیدی به دورش کشیده شدند ، که تا حال می توان از نمونه های زیادی همچون سری بازی های Mass Efect ( اثر جرمی ) Alpha Porotocol ، Gothic ، FallOut 3 ، بازی جدید شرقی یعنی Dragon Dogma و … نام برد .
یکی دیگر از بازی های صاحب نام در این سبک سری The Witcher می باشد . اولین بازی از این سری در سال ۲۰۰۷ توسط شرکت CD Projekt Red عرضه شد . داستان این بازی از روی کتابی به همین نام ( کتاب The Witcher نوشته شده توسط نویسنده ی به نام Andrzej Sapkowski از لهستان ) نوشته شده و در هر کدام از قسمت ها برداشتی ازکتاب می شد . بعد از بازخورد مناسب بازی دوستان نسبت به نسخه ی اول و دوم این بازی ، زمزمه هایی از ساخت بازی سوم توسط این تیم به گوش رسید . چندی گذشت و استودیوی CD Projekt Red از عنوانی جدید به نام CyberPunk 2070 رونمایی کرد .
با رونمایی از این بازی باز هم سومین نسخه از سری بازی های ویچر در سکوت خبری فرو نرفت و هر هفته یک شایعه از این عنوان به گوش می رسید تا اینکه بازی The Witcher 3: Wild Hunt در ۵ فوریه به صورت رسمی توسط استودیو به نام لهستانی یعنی CD Projekt Red معرفی شد . بازی این بار در دنیایی محیط آزاد معرفی شده و توسط موتور REDengine3 در حال ساخت بود . همچنین طبق گفته های سازندگان در این نسخه هم داستان بازی حول Geralt Rivia ( گرلت ) شکل می گیرد . اندک اطلاعات بازی در مورد این نسخه ، که در تاریخ ۵ فوریه منتشر شد ، نه تنها ارضای بازیبازان را دربر نداشت بلکه آن ها را مشتاق تر کرده بود . اشتیاق برای گیم پلی …
با این حال CD Projekt Red اینبار فقط به تصاویر مختلف بسنده کرد و هر از چند گاهی اطلاعاتی را هم منتشر می کرد ، تا اینکه E3 2013 برگزار شد و در کنفرانس مطبوعاتی مایکروسافت برای اولین بار چشم هایمان اعجوبه ی نسل بعد را دید . اعجوبه ای که امروز قصد صحبت کردن و بررسی کردن آن از جوانب مختلف را داریم ، پس پیش به سوی …
سازنده : CD Projekt RED
ناشر بازی : CD Projekt RED
سبک بازی : Action role-playing
پلتفرم مقصد : Microsoft Windows , PlayStation 4 , Xbox One
Andrzej Sapkowski در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۴۸ در لودز ( Łódź ) به دنیا آمد . وی نویسنده ی داستان های فانتزی می باشد . قبل از نویسندگی در بخش فروش یک شرکت کار می کرد . از جمله موفق ترین آثار این نویسنده سری Witcher می باشد . این سری از ۳ داستان کوتاه و ۵ رمان تشکیل شده است .
جهان در هرج و مرج و شلوغی به سر می برد . هوا غلیظ و لب ریز از دود ناشی از روستا های سوخته و ویران شده است . امپراطوری مهیب و غارتگر نیلفگارد دوباره به پا خواسته و به دنبال ویران کردن و غارت دوباره ی پادشاهیِ درمانده ی شمال است . حال چه اتفاقی خواهد افتاد . چه کسی صلح را به جهان برمیگرداند ؟ چه کسی تنها بدبختی را به ارمغان می آورد ؟ این بار وضع جهان تغییر کرده است ، یک نیروی تاریک و مرگبار به زودی ظهور می کند .
مردمان خودسری که اقدام به شورش کردند نمی دانند که این کارشان همانند مبارزه ی یک کودک با اژدهاست . این بار تهدیدی که جهان را به دگرگونی می کشاند همانند شب تیره و تار پس از یک روز است ، همانند تاریکی در اطراف هاله ای از روشنایی ، همانند وحشت از سلطه ی طاعون بر انسانها . با این حال این بار وایلد هانت به دنبال یک شخص خاص است . کسی که سرنوشتش با این گروه گره خورده است و گرالت باید این موضوع را با دسته ی وایلد هانت حل و فصل کند .
جنگ ، جنگ ، جنگ
تم تاریک و مخوف نسخه های قبلی ، در کنار سلب آرامش روانی از ویچر سفید توسط اشباح Wild Hunt را شاید بتوان گفت که مهم ترین بخش داستان در این نسخه از The Witcher می باشد . همانطور که گفته شد علاوه بر درگیری با اشباح Wild Hunt ، این بار جنگی دیگر هم گرلت را در خود می کشد ؛ جنگ Nilfgaard و با امپراطوری شمال هم دیگر بخش داستانی در Witcher 3 می باشد . اطلاعات منتشر شده در مورد داستان بازی در همین حد می باشد و اندک جزییاتی که از شخصیت ها و لوکیشن ها منتشر شده را در ادامه با هم مشاهده می کنیم .
Triss Merigold که در دو نسخه ی قبلی روابط عاطفی و خاصی را با گرلت داشت
Geralt
King of the Wild Hunt
در مورد شخصیت های قدیمی سری هم حضور بعضی از آن ها در بازی مشخص شده . Softpedia در مورد حضور شخصیت های قدیمی می گوید :
سازندگان بعد از تایید بازی اعلام کردند که هنوز هم در این نسخه روایت داستان مهم ترین بخش بازی است . طبق اظهارات سازندگان این بار بازیباز بخش داستانی را تقریبا در ۵۰ ساعت طی می کند و متناسب با انتخاب هایی که در بازی می گیرد ممکن است کمی این مدت زمان تغییر کند ، علاوه بر این بخش ۵۰ ساعت دیگر هم بازیباز می تواند به انجام مراحل مختلف که به داستان اصلی ربطی ندارد ، بپردازد . مهم ترین نکته در گفته های سازندگان ، افزایش مدت زمان بازی می باشد که برای طرفداران ، سرگرمی و داستان طولانی تری را حدود ۱۰۰ ساعت رقم می زند . نکته ی بعدی هم انتخاب ها در بازی می باشند . همانند نسخه های قبلی و همچنین پر رنگ تر از آن ها ، بازی با توجه به انتخاب های شما و کارهایی که انجام می دهید ، آینده ی شما را رقم می زند . لازم به ذکر است که سازندگان طی صحبت هایشان گفتند اگر از لحاظ فنی بتوانیم ، سیو های نسخه ی قبلی را به این بازی انتقال میدهیم و فعلا اینکه چنین چیزی امکان پذیر است در هاله ای از ابهام قرار گرفته ! یکی از کارکنان شرکت CDProjekt در زمینه ی انتخاب ها در بازی می گوید :
وی می گوید :
همانطور که از صحبت های سازندگان بازی مشخص است این عنوان بیش از هر چیز در انتخاب ها و داستان بازی و سرانجام آن بازیباز را آزاد گذاشته است . به طور مثال گرلت میتواند در مقابل راهزنان ، آنها را بکشد یا ببخشد ، یا میتواند دارایی هایشان را ازشان بگیرد و تمام این عوامل در داستان بازی تاثیر گذارند و راه و مسیری متفاوت را برای رسیدن به پایان های بازی ( سه پایان ) برای بازیباز رقم می زنند . در مورد پایان بازی Softpedia می گوید :
Konrad Tomaszkiewicz در مورد پایان بازی می گوید :
از تغییرات دیگر نیز که بستگی به انتخاب های شما در پایان بازی به وجود می آید می توان به تغییراتی در زندگی دوستان و دشمنانتان اشاره کرد . بستگی به نوع انتخاب های شما در بازی ، زمانی که ماجراجویی های خودتان را به اتمام می رسانید می توانید یک جهان کاملا متفاوت را در پشت خود داشته باشید .
گذراندن ۱۰۰ ساعت در سرزمین های جدید از همین الان ذوق و شوق بازیبازان را چند برابر کرده
اشباح در برابر گرگ سفید
اوجی که با توجه به اطلاعات منتشر شده می توان گفت برای این عنوان دور از دسترس نیست . در ادامه ی اولین نگاه نقاط و نکات مختلف بازی را با هم بررسی می کنیم .
مهم ترین تغییری که The Witcher 3 به خود دیده است ، آزادی در بازی است . بازی های قبلی با اینکه در سبک RPG قرار می گرفتند اما آزادی کمی در اختیار بازیباز قرار می دادند و دلیل اصلی آن هم تمرکز بر روی داستانی حماسی بود . این بار ما با یک دنیای کاملا باز طرف هستیم که از مناطق و بخش های مختلفی ایجاد شده است . Open World این بار زیر اسم بازی قرار می گیرد و این یک خبر خوش برای طرفداران است .
در دنیای کاملا باز بازی ، شهر ها و مناطق زیادی قرار دارند که از جمله ی آن ها می توان به Skellige: Nordicstyle archipelago , Slaviclike No Mans Land and city of Novigrad و … اشاره کرد . هر کدام از این مناطق مناسبات فرهنگی ، اقتصادی مختص به خودشان را دارند ( به طور مثال قیمت ها با توجه به منظقه متفاوت است ) و بازیباز در هرکدام از آن ها با نوعی متفاوت از رفتار ها رو به رو می شود . به هر حال تمامی این مناطق ، در مجموع ۳۵ برابر بزرگتر از عنوان قبلی ویچر و حدود ۲۰ درصد هم نسبت به اعجوبه ی بتزدا یعنی اسکایریم بزرگتر می باشد . حرف از اسکایریم شد ، بگذارید به این نکته هم اشاره کنیم که The Witcher 3 از بعضی از عناصر اسکایریم هم در جهت بهتر شدن گیم پلی استفاده کرده ولی در جاهایی هم کاملا متفاوت می باشد .
جناب آقای Michał Platkow-Gilewsk طی مصاحبه با RPS ، در جواب سوالی ، مبنی بر این که استودیوی CD Projekt RED چگونه دنیایی را خلق خواهد کرد آن گونه که از عنوان Bethesda یعنی اسکایریم دیدیم :
Platkow-Gilewsk در ادامه اضافه کرد که ساخت یک چنین جهان عمیقی بدون چالش هم نبود .
ما می خواهیم که تمام تجربیاتمان را در این زمینه برای شما به ارمغان آوریم و آن را در یک محیط open-world قرار دهیم. حرکات و رفتار های بزرگ و کوچک می توانند برای شما عواقبی بزرگ یا کوچک به همراه داشته باشند. همین قدر کافی است که به شما بگوییم که ما آماده ۳ گونه پایان کاملاً مختلف با توجه به نحوه به پایان رساندن بازی توسط شما هستیم ، آن هم با انتخاب هایی متفاوت در هر کجای بازی.
۳۶ منطقه مختلف در بازی وجود خواهد داشت و هر منطقه نیز نسبت به مناطق دیگر تفاوت های قابل توجهی را دارا خواهد بود.
تا الان با یکی از محیط های بزرگ در بازی های رایانه ای مواجه هستیم ، و این نکته را هم بدانید که سفر در این محیط بزرگ کاملا بدون وقفه انجام خواهد شد . دیگر از شر لودینگ های زمانبر در تغییر از محیط به محیط دیگر خبری نیست و بازیباز به راحتی می تواند در محیط گشت زنی کند .
شهر ها و روستاهای متفاوتی در بازی وجود دارند و هر کدام از آن ها به سبک خودشات ، زندگی می کنند .
نوبتی هم باشد نوبت بخش مبارزات در ویچر است . یکی از مواردی که در ویچر ۲ تغییر کاملی کرده بود ، بخش مبارزات بود . مبارزات در ویچر ۲ خوب کار شده بود ولی همچنان هم مشکلاتی را داشت . در دومین نسخه شما باید در مبارزات دقت بالایی می کردید ، گهگاهی به جادو ها متوسل می شدید ، یا بعضی اوقات هم باید از تله ها استفاده می کردید . نوشیدن معجون ها برای به دست آوردن قابلیت های متفاوت هم دیگر بخش موجود در کنار مبارزات نفس گیر در ویچر ۲ بود . با این حال این سیستم مبارزات که اندک مشکلات جزئی را به همرا داشت در Wild Hunt بهبود یافته و تغییرات خوبی را داشته است . قابلیت های جدیدی به بازی اضافه شده اند و بخش هایی هم پررنگ تر و یا بهتر شده اند .
Michał Platkow-Gilewski مدیر بازاریابی CD Projekt RED در مورد این بخش از بازی می گوید :
اما در Witcher 2 اتفاقاتی افتاده بود که مردم و طرفداران این بازی به ما می گفتند که مبارزات این عنوان سرگرمی بیش از حد کمی دارد و صادقانه به ما می گفتند که مبارزات بازی نیز دارای قوانین بسیار ساده ای است. بنابر این ما تصمیم گرفتیم که بر روی تاکتیک های مبارزات مقداری بیشتر کار کنیم و تاکتیک های مبارزات به قدری هیجان انگیز است که احساس کنترلی مطلق در یک میدان جنگ را خواهید داشت . این چیزی است که ما در قسمت هدف خود قرار داده ایم .
Pawel Sasko طراح بازی هم نظر جالب و البته جذابی در مورد مبارزات ویچر ۳ داده است که در ادامه با هم مشاهده می کنیم :
در حال حاضر مبارزات بازی بسیار تاکتیکی تر است ، چرا که انتخاب استراتژی مناسب در مقابل حریف یا گروهی از دشمنان می تواند به مبارزات خیلی سریع پایان دهد در حالی که انتخاب استراتژی های اشتباه در هنگام مبارزه ممکن است باعث این شود که مرگ را برای شخصیت اصلی بازی به ارمغان بیاورید .
البته قابلیت های جدید Witcher در بازی بسیار به کار خواهد آمد به عنوان مثال درست در زمانی که مشغول مبارزه با یک اژدهای بالدار هستید ، ممکن است یک بازیکن با استفاده از قابلیت های Witcher غده ی سمی این اژدها را ببیند و با یک حمله ی سریع خنجر را در این غده ی سمی اژدها فرو کرده و حملات سمی این موجود را غیر فعال کند .
این استراتژی به بازیکن این اجازه را خواهد داد تا از حملاتی که حریف به بدترن شکل ممکن نسبت به او می کند جلوگیری کند ، البته بسیاری از گزینه های مختلف دیگری هم برای استفاده از احساس های Witcher وجود دارد که در کاوش در محیط های بازی نقش مهمی خواهند داشت .
در توضیحات Sasko از قابلیت هایی سخن گفته شده که در بازی با نام Witcher Senses شناخته می شود . این قابلیت که برای اولین بار است به این بازی اضافه شده شبیه دید کارگاه در بازی های Batman : Arkham می باشد . با استفاده از این قابلیت جدید شما قادر هستید نقاط ضعف دشمنان را تشخیص داده و به آن ها صدمات بیشتری وارد کنید . علاوه بر این با استفاده از این قابلیت شما می توانید برای پیدا کردن دشمنان و موجودات مختلف در بازی بهره ببرید ( به نوعی ردیابی کنید ) .
از جمله قابلیت های دیگر در این نسخه ، سیستم جاخالی دادن در مبارزات ، زدن کمبو های مختلف در حین مبارزه ، پرش که در نسخه های قبلی وجود نداشت ، اسب سواری و قایق رانی ، شکار کردن جانوران مختلف و … می باشد که در ادامه توضیحات بیشتری در موردشان داده می شود .
سازندگان برای اینکه فضای بازی و رفتار گرلت را شبیه به کتاب های The Witcher کنند به وی قابلیت جاخالی دادن و پرش را اعطا کرده اند . اینبار ویچر بر خلاف نسخه های قبلی می تواند بپرد و از هر جایی بالا برود .
ویچر یک بازی عالی و نه برای هر سنی
ویچر ۳ نمایان گر بخشی از دنیای واقعی است که در آن خشونت ، روابط شخصی ، توطئه های سیاسی ، تنش های نژادی حرف اول را می زند پس این بازی به هر کسی توصیه نمی شود !
اسب سواری و قایق رانی هم در این نسخه به بازی اضافه شده است . به گفته ی سازندگان برای جا به جایی هر چه سریع تر گرلت در محیط ، بازیبازان می توانند برای خود اسب بخرند و یا اگر توانایی خرید ندارند به شکار اسب بپردازند . در کنار اسب ها یک وسیله ی دیگر هم برای حرکت در آب ها به بازی اضافه شده و آن قایقرانی می باشد .
Pawel Sasko طراح بازی در این مورد اعلام کرده است :
با این حال قایقرانی جزو فعالیت های بسیار مهم در The Witcher 3 است و برای کاوش در برخی مناطق ضروری می باشد . در بخش های تکنیکی ، قایق ها به طور کامل به مانند واقعیت شبیه سازی شده اند و نسبت به وزش باد و حرکات اقیانوس ها و امواج که کاملا به مانند واقعیت است قایق از خود واکنش نشان می دهد . استفاده از قایق واقعا یک لذت واقعی برای کاوش می باشد ، البته ما در حال انجام برنامه ریزی های بیشتری با قایق هستیم .
مطمئنا دنیای بزرگ ویچر ۳ به این وسایل نقلیه چه در زمین چه در آب نیاز دارد و علاوه بر نیاز ، جذابیت های زیادی هم برای بازیبازان دارد . این ها قابلیت های معرفی شده ی گرلت بودند ، حال که گرلت را در کلماتی توصیف کردیم بهتر است به باقی بخش های گیم پلی بپردازیم که اولینشان هیولا ها و دشمنان بازی هستند .
گرلت یک شکارچی هیولا می باشد ؛ در نتیجه وی در بسیاری از اوقات با دشمنانی عظیم الجثه و در اندازه های غیر معمول رو به رو می شود . با اینکه دشمنان سرسخت و بزرگ بازی نسبت به قبل افزایش تعداد داشته اند و دنیای بزرگ ویچر ۳ را احاطه کرده اند و هر آن شخصیت اصلی را تهدید می کنند ، اما سازندگان اعلام کرده اند که هیچ کدام از آن ها نقش غول آخر را در بازی ایفا نمی کنند و دیگر هیچ باسی ( غول آخر ) در بازی وجود ندارد .
Pawel Sasko در این مورد می گوید :
هیولاهای بازی از روی افسانه های قدیمی ساخته شده اند و هر کدام مرتبط با اقلیم خاصی هستند .
از جمله هیولاهایی که تا الان معرفی شده اند :
بالا سمت راست : Leshy – بالا سمت چپ : Fiend – پایین و خطرناک ترین : Ice giant
دشمنان بزرگ در بازی نیاز به هوش قوی ای هم دارند که CD Projekt RED از پس این موضوع هم بر آمده . سازندگان بازی اندک مشکلات هوش مصنوعی نسخه ی قبل را بهبود دادند و این یعنی سخت تر شدن و چالش برانگیز بودن مبارزات . به گفته ی افرادی که نسخه ی دموی بازی را انجام دادند هوش مصنوعی خیلی خوب عمل می کند و هیولاها در بازی از اطراف خود آگاه هستند و متناسب با محیط خود کار های خاصی انجام می دهند .
حیوانات وحشی و درنده ، هر لحظه ممکن است جان شما را بگیرند
علاوه بر هوش مصنوعی دشمنان ، NPC ها هم در بازی با هوش تر شده اند . هنگامی که شما وسایل آن ها را بدزدید به نگهبان ها خبر می دهند و یا سعی در باز پس گیری وسیله ی دزدیده شده می کنند .
حال که بخش های اصلی گیم پلی از قابلیت ها تا مبارزات توضیح داده شد کمی هم به بخش های دیگر می پردازیم که قبلا فقط جنبه ی رفع خستگی و یا جذاب تر کردن مبارزات را داشت . اولین آن ها بخش QTE ( دکمه زنی ) است که در بعضی مراحل بازی های قبلی بازیباز باید آن ها را در حین مبارزه انجام میداد ، که این بار از سومین نسخه حذف شده و دلیل آن هم جذاب نبودن برای این بازی است . بعد از بخش QTE مینی گیم های مختلف هستند که تا الان کارت بازی و پرتاب تبر برای گذران وقت در بازی مشخص شده . یکی دیگر از بخش هایی هم که از بازی کنار گذاشته شده و الان طرفدار زیاد دارد ، بخش آنلاین می باشد .
Michal Platkow-Gilewski سرپرست بخش بازاریابی CD Projekt RED در مصاحبه ای که به تازگی با سایت Eurogamer داشته در این مورد اظهار داشته است :
سری بازی های ویچر از اولین نسخه تا سومین آن هر بار در گیم پلی پیشرفت هایی می کردند . این بار هم این پیشرفت با اضافات ، حذفیات و بهبود های همراه گشته است که مطمئنا می توانند اوجی را برای سومین نسخه به وجود بیاورند . نقاط ضعف قبلی برطرف شده ، و قابلیت های جدیدی در دنیای باز بازی اعمال شده که بازیبازان را ساعت ها مشغول خود می کند . همچنان ساخت معجون ها ، زدن کمبو های مختلف روی دشمنان ، شمشیر زنی و … در بازی وجود دارد و بخش هایی هم بهتر شده اند ، اما در کنار این ها بخش هایی همچون قابلیت پرش ، اسب سواری ، قایقرانی و … هم به بازی اضافه شده اند که بازی را بیش از پیش کامل می کند .
یک نکته ی مهم از خط اول ، پاراگراف قبلی جا ماند ، و آن هم گرافیک بازی است . درست است که گیم پلی در هر نسخه پیشرفت می کند ، اما در کنار آن گرافیک بازی هم هر دفعه خارق العاده تر می شود .
پشت صحنه | موشن کپچر
سازندگان به هیچ چیز رحم نکردند | ایده برداری از دنیای واقعی برای محیط ها و شهر های بازی
Paweł Sasko ، طی مصاحبه ای که درباره ی بهبودهای نسخه نهایی بازی با سایت Gamingbolt داشت گفت :
آقای Paweł Sasko در ادامه ی مصاحبه افزود :
لازم به ذکر است که بازی با استفاده از موتور RED Engine 3 که تاکنون فقط در ساخت ویچر ۳ استفاده شده ، ساخته می شود و نمایش های هیجان انگیزی را برای بازیبازان داشته است . نورپردازی ، سایه زنی و به طور کلی بخش فنی بازی کاملا دلچسب درآمده که برای اکثر منتقدان و بازیبازان راضی کننده و شاید هم ورای آن بوده .
نورپردازی ، جزییات و … | به افکت های مختلف نگاه کنید تا نسل بعد را بهتر درک کرده باشید !
داستان بازی حماسه ای دوست داشتنی است ، گیم پلی آن مبارزات حماسی را در بر می گیرد ، گرافیک آن خلق حماسه می باشد ولی صداگذری و موسیقی بازی چطور ؟
با توجه به حضور شخصیت های قدیمی انتظار می رود که بخش صدا گذاری همانند قبل خوب و درجه یک باشد . شخصیت های جدید هم در نمایش ها حضور نداشتند ولی امیدواریم که همانند باقی صداها ، دوبلور ها حنجره و صوتی رسا و قابل قبول داشته باشند .
موسیقی بازی های قبلی به سرپرستی Adam Skorupa انجام می شد و اینبار هم همین فرد این مسئولیت را بر عهده دارد . در نسخه های قبلی موسیقی بازی یکی از نقاط قوت آن بود که با توجه به دو موزیک متنی که از بازی منتشر شده می توان گفت بخش مسیقی در این بازی هم عالی کار شده است . تم اصلی بازی که مدتی قبل منتشر شده بود توسط Adam و Krzysztof Wierzynkiewicz ساخته شده و در اختیار بازیبازان قرار گرفت . موسیقی با سازهای مختلف نواخته شده بود و واقعا عالی بود و به طور کلی می توان گفت بخش موسیقی در بازی هم حماسه آفرینی می کند .
آدام پیش از این هم بر روی موزیک های دو بازی ویچر ۱ و ۲ کار کرده بود و زیبایی و مهارت کار خود را با آثار حماسی ای که برای این دو بازی خلق کرده بود نشان داد . آدام یک آهنگساز لهستانی چیره دست می باشد که برای متن بازی ها ، تبلیغات و انیمیشن ها ، آهنگ می سازد . همچنین این شخص در سال ۲۰۰۷ توانست با آهنگ هایی که برای بازی ویچر ۱ ساخته بود ، جایزه ی بهتری موسیقی متن بازی های رایانه ای را از سایت IGN دریافت کند .
نسخه ی سوم سری بازی های ویچر که همه با نام Wild Hunt آن را میشناسیم ، به واقع به اوج رسیده است و می تواند بهترین پایان برای گرگ سفید باشد . سازندگان درس هایی از گذشته ی پربار و موفق خود گرفته اند و در همین جهت بخش هایی جدید به بازی اضافه کرده اند . داستان بازی را بزرگتر کرده اند ، آزادی را به بازی اعمال کردند ، گرافیک را قوی تر از گذشته و موسیقی را حماسی تر کردند تا اینکه بازیبازانی امثال من و شما لذت ببریم . Wild Hunt داستان مخوف و بزرگش را در دل گیم پلی ای بازسازی شده و از نو نوشته شده با گرافیکی قوی نشانمان می دهد و کاری می کند که بازی را حس کنیم ، حسی که تا فرا رسیدن زمستان باید برای رسیدن به آن صبور باشیم …
منبع:گیمفا